muguriri

Seminarii Muguri

Motto: Vine vremea să dau floare, poate fructe chiar. 

Să povestim puțin despre anotimpurile devenirii noastre ca educatori Montessori…

Cursul de formare Montessori pare să fie toamna în care cad frunzele ideilor preconcepute și ale vechii înțelegeri a copilului și se naște imaginea vie a unui nou început posibil. Apoi vine iarna primei experiențe la clasă. Cui îi este absolut ușor în acest anotimp? De câte ori nu visăm la lumina blândă a bucuriei că „ne-a ieșit”? Câte vifore ale îndoielii nu ne trântesc ușa? Dacă n-ar fi zăpada curată a speranței sub pașii zilnici, ne-ar părea nesfârșit gerul incertitudinii. Eh, dar după iarna grea vine, cu puțin ajutor și răbdare, anotimpul ivirilor fragede. Același pom care se frământa privind schimbarea frunzelor primește acum rostul și perspectiva. Mugurii și floarea. Copilul adunat și performanța. Care e următorul vis? Fructul, copilul la maximum.

Indiferent în ce anotimp te găsești, seminariile Muguri te ajută să mergi mai departe. Să ajungi sau să te întorci la rostul care îți deschide perspectiva și lasă copilul să dea în pârg.

  • Tema: Seminar Muguri: Stilurile de ataşament: tipare de relaţionare la copii şi adulţi

Descriere: Teoria atașamentului este considerată una dintre cele mai importante perspective psihologice prin care putem înțelege modul de funcționare al unei persoane și putem identifica strategiile potrivite pentru o dezvoltare sănătoasă. În cadrul workshop-ului din 17 februarie, vom analiza principalele stiluri de atașament, vom descoperi împreună modalități de restructurarea a tiparelor nesănătoase de conectare și vom construi o nouă perspectivă asupra legăturii adult-copil.

Workshop-ul se bazează pe cele mai recente descoperiri științifice din domeniul psihologiei developmentale, a neuroștiințelor și a abordării educațioanle de la interior către exterior. Explicațiile teoretice vor fi însoțite de exemple concrete, metafore vizuale și exerciții terapeutice. Fiind un workshop introductiv, nu sunt necesare prerechizitele teoretice, cu toate acestea dacă veți avea intenția de a aprofunda aplicabilitatea practică a teoriei atașamentului vă invit să consultați bibliografia recomandată mai jos.

Bibliografie recomandată:

Bowlby, J., “O bază de siguranță”, Editura Trei, 2011.
Hendrix, H., și Hunt, H., “Dăruiește iubirea care vindecă”, Editura Herald, 2015.
Kabat-Zinn, J., și Kabat-Zinn, M., “Mindfulness pentru părinți”, Editura Herald, 2015.
Rogers, C., “A deveni o persoană: perspectiva unui psihoterapeut”, Editura Trei, 2008.
Siegel, D., și Payne Bryson, T., “Inteligența parentală”, Editura Povești de Păpădie, 2016.
Siegel, D., “Vâltoarea minții”, Editura Herald, 2013.
Siegel, D., și  Payne Bryson, T., “Creierul copilului tău: douăsprezece strategii revoluționare de dezvoltare unitară a creierului copilului tău”, Editura For You, 2014.
Siegel, D., și Hartzell, M., “Parentaj sensibil și inteligent”, Editura Herald, 2013.
Tsabary, S., “Părintele conștient”, Editura Trei, 2015.

Invitat: Gáspár György, psiholog clinician şi psihoterapeut relaţional, autorul cartii Copilul invizibil.

Costul seminarului: 50 ron/persoana

Data: 17 februarie, 18.00-20.00

Locatie: sediul Montessori Institute of Bucharest

Seminarul se adresează educatorilor şi învăţătorilor şi asistenţilor Montessori, precum şi administratorilor şi fondatorilor de grădiniţe şi şcoli Montessori.

Inscrierile se fac trimitand un mail la adresa curs@institutulmontessori.ro.

  • Tema: Travaliul emoțional al unui profesor. Ce poți face atunci când resursele emoționale îți sunt epuizate

Descriere: Munca profesorilor este adesea un travaliu emoțional care le secătuiește resursele interioare deoarece e nevoie de efort pentru a stopa reacțiile emoționale naturale și a modela comportamente adecvate, axate pe nevoile copilului. Vom răspunde împreună la următoarele întrebări:

Ce e de făcut când oboseala își spune cuvântul și reacțiile profesorului sunt negândite?

Cum pot profesorii să modeleze comportamente de management emoțional când elevii par să-i provoace?

Care sunt soluțiile pentru echilibrul emoțional al profesorilor?

Trainer: Psih. Zenobia Niculiță, lect. univ. dr.

Psiholog, Lector universitar doctor și realizator de programe tv pentru părinți și profesori: A coordonat și susținut peste 30 de prelegeri publice pe tema educație și familie, în țară și în străinătate. A coordonat și realizat mai mult de 30 de lucrări și proiecte de cercetare pe teme din domeniile psihologiei dezvoltării, psiho-sociologiei familiei și psihologiei școlare. A publicat două volume de povestiri pentru copii și 20 de cărti și articole știintifice.

Ziua: miercuri, 1 februarie 2017, ora 18:00

Participanți: Educatori și învătători formați Montessori

Înscriere – prin e-mail de confirmare până la 5 decembrie (curs@institutulmontessori.ro)

  • Tema: Exercițiile nevăzute ale socializării în școală. Copilul unic și provocările lui

Descriere: Seminarul abordează problema socializării în grădiniță și școală, cu accent pe experiența copilului unic în familie comparativ cu copiii care provin din familii mai numeroase. Din tematica seminarului:

  • Care sunt nevoie emoționale și de socializare ale copiilor?
  • Care sunt fatorii familiali care le influențează?
  • Care este rolul cadrului didactic și cum își poate diferenția intervențiile în funcție de specificul copiilor?

Trainer: Psih. Zenobia Niculiță, lect. univ. dr.

Data: miercuri, 7 decembrie 2016, ora 18:00

Participanți: Educatori și învătători formați Montessori

Înscriere – prin e-mail de confirmare până la 5 decembrie (curs@institutulmontessori.ro)

  • Tema: Formarea comunitatii de copii in scoala Montessori

Descriere: Comunitatea de copii in clasa de scoala Montessori se formeaza treptat si necesita multa incredere si ore intregi de lucru constant si sustinut cu copiii. Comunitatea este elementul catalizator al dezvoltarii copiilor la aceasta varsta. Spiritul de comunitate este „maiaua” care face sa creasca aluatul claselor Montessori. Iar voi, invatatorii, sunteti cei care vegheaza ca aceasta „maia” sa fie cat mai buna si in stare lucratoare.

Este un subiect pe care multi dintre voi l-ati propus spre abordare in intalnirile noastre de lectura si ceai sau in discutii individuale.

De unde pornim?

Cum fundamentam ideea de comunitate pe caracteristicile psihologice ale copilului la varsta de 6-12 ani?

Cum facilitam formarea comunitatii in conditiile diferentelor de varsta din clasa Montessori?

Care sunt ingredientele care incheaga comunitatea si cum le punem in valoare?

Disciplina pozitiva in comunitatea de copii

Acestea sunt cateva din intrebarile pe care Madlena le va aduce in discutie. Asteptam cu interes si intrebarile voastre pana la 15 septembrie, ca sa facem acest seminar cat mai folositor si cuprinzator pentru fiecare dintre voi.

Trainer: Madlena Ulrich, trainer AMI nivel 3-6 ani

Locație: Montessori Institute of Bucharest (Sector 1, Strada Dragoslavele, Nr. 2-4, Etaj 1, cod postal 011024 )

Data: vineri, 7 octombrie 2016, ora 17:00

Participanți: Învătători formați Montessori

Înscriere – prin e-mail de confirmare pana la 1 octombrie (curs@institutulmontessori.ro)

  • Tema: Importanta limbajului oral in clasa Montessori

Limbajul oral in clasa Montessori este fundamentul pentru limbajul scris si citit. Ca sa ne reamintim acest lucru si sa aprofundam intelegerea acestui aspect am planificat un prim seminar Muguri pentru acest an scolar.

Deseori jocurile nenumarate din aceasta sectiune a ariei de limbaj sunt uitate intrucat nu avem neaparat pe raft materiale specifice pentru toate aceste minunate activitati. Este cazul jocurilor de gramatica orala sau jocul intrebarilor pentru fiecare dintre partile de vorbire studiate la sectiunea de citit – functia cuvintelor, jocurile de orientare de la inceputul anului, etc. Vom avea, de asemenea, in vedere arta de a povesti si arta conversatiei, cu prezentarile specifice acestora.

Trainer: Madlena Ulrich, trainer AMI nivel 3-6 ani

Locație: Montessori Institute of Bucharest (Sector 1, Strada Dragoslavele, Nr. 2-4, Etaj 1, cod postal 011024 )

Data: 1 octombrie 2016, 10:00 – 16:00

Participanți: Educatori formați Montessori, nivel 0-3 si 3-6 ani

Înscriere – prin e-mail de confirmare pana la 30 septembrie (curs@institutulmontessori.ro)