Echipa Montessori Institute of Bucharest

mariana ulita

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mariana Uliță, trainer auxiliar, nivel 3-6 ani, Președinte MIB

Mariana a absolvit Liceul pedagogic în Brăila, Facultatea de Psihologie și Știintele Educației la Universitatea București și apoi masterul de Management și Evaluare Educațională din cadrul aceleiași facultăți.

Cursul de educatori Montessori pentru nivel 3-6 ani la Montessori Institute of San Diego, California (2004-2005) a însemnat pentru Mariana o bucurie, o minunată descoperire a copilului și a propriei persoane și un frumos început de drum.

Dupa doi ani de lucru cu copiii în doua grădinițe Montessori din SUA, s-a întors în țară și a devenit Director educativ la Montessori Kindergarten of Bucharest  în 2008 și co-fondator și Director educativ la Montessori School of Bucharest în 2011.

Mariana este co-fondator al Asociației pentru Dezvoltarea Educației Montessori în Romania, afiliata la Asociation Montessori Internationale (AMI) si al Montessori Institute of Bucharest. Din 2013 este Președinte la Montessori Institute of Bucharest, institut acreditat de AMI pentru formarea de educatori Montessori. Odată cu primul curs pentru educatori Montessori, nivel 3-6 ani în 2013, Mariana și-a început cursul de formare ca trainer Montessori AMI.

Misiunea Marianei este să îi inspire pe părinți și pe educatori să descopere simplitatea, naturalețea și profunzimea educației Montessori, spre folosul copiilor.

poza

Diana Janitzek

Diana a absolvit Academia de Studii Economice. Încă din facultate a fost pasionată de sectorul ONG şi s-a implicat în numeroase proiecte cu diferite teme: mediu, educaţie non-formală, antreprenoriat social, integrare socio-profesională.
Fiind foarte interesată de metoda Montessori, întâlnirea cu Montessori Institute of Bucharest a reprezentat mai mult decât găsirea unui loc de muncă; a fost o oportunitate de dezvoltare precum şi o oportunitate de a lucra într-un domeniu în care crede şi la extinderea căruia îşi doreşte să contribuie.

unnamed

Mădălina Duțescu, traducător și interpret 

Mădălina este absolventă a Facultății de Limbi și Literaturi Straine din cadrul Universitatii Bucuresti, unde a studiat engleză și germană ca specializări principale. După absolvirea studiilor, Mădălina a început să lucreze ca traducător. Ocazia de a profesa din postura de interpret și-a făcut apariția destul de curând. Astazi, la 15 ani după prima traducere efectuată, Madalina se ocupă mai ales de interpretariat. Ceea ce o fascinează este oportunitatea de a intra în legatură cu oameni din cele mai variate domenii.

In anul 2013 a început colaborarea cu Montessori Institute of Bucharest ca interpret al cursului pentru educatori, nivel 3-6 ani. Madalina este interpretul conferintelor si atelierelor organizate la institut.

Intalnirea cu pedagogia si principiile Montessori a insemnat o mare bucurie. Mădălina deține acum o diplomă de asistent pentru grupa de vârstă 3-6 ani și speră să obțină în viitorul apropiat și diploma de educator.

unnamed (1)

Miruna Paul, traducător și interpret 

Miruna este absolventă a Facultății de Limbi și Literaturi Străine din cadrul Universității București, specializarea franceză-engleză. Experiența sa de translator a început, însă, cu mult înainte, când, la 14 ani, a fost translator în cadrul unui festival de folclor organizat în orașul său natal.

După terminarea facultății, pe lângă colaborările din domeniul traducerilor, Miruna a lucrat o vreme în presă, prima data pentru o revistă de cercetare în domeniul chimiei, apoi la site-urile de știri a două televiziuni din România, fiind însă constant preocupată de chestiuni legate de educație.

În 2013 a devenit, alături de Mădălina, interpret și traducător în cadrul cursurilor și atelierelor organizate de Institutul Montessori București, începând cu cursul AMI pentru educatori la grupa de vârstă 3-6 ani, ocazie cu care a intrat în profunzimea pedagogiei Montessori, descoperind cu entuziasm o lume în care copilul este în centru, ghidat, iar nu învățat, spre dezvoltarea sa naturală, spre echilibru și spre o viață ulterioară bazată pe încredere în sine și optimism.

Traineri colaboratori:

PatriciaWallner.v01

Patricia Wallner, trainer AMI, nivel 0-3 ani

Patricia și-a început activitatea în pedagogia Montessori în 1970. A absolvit cursul AMI pentru grupa 3-6 ani în Washington D.C.

Odată cu mutarea sa în Olanda, a lucrat alături de Mario Montessori la sediul AMI Asociația Montessori Internationale, fondată de Maria Montessori în 1929.

Intre 1985 si 1986, Patricia a făcut studii pentru diploma AMI la grupa de vârstă 0-3 ani, în Houston, Texas, sub indrumarea Dr. Silvana Montanaro. A lucrat apoi timp de 17 ani într-o comunitate bilingvă pentru copii mai mici de 3 ani, în Amsterdam, Olanda, unde locuiește și acum.

În 1995 și-a inceput pregatirea alături de Dr. Montanaro pentru a deveni formator AMI pentru grupa de vârstă 0-3 ani. Pe parcursul anilor de training a absolvit și cursuri de Master în Știintele Educației.

Patricia a pregătit cursanți la Roma (Italia), Londra (Marea Britanie), Coasta de Aur (Australia), Yokohama (Japonia), Varberg (Suedia), Zurich (Elveția), St. Petersburg (Rusia) și în Statele Unite ale Americii la San Diego, California și în Portland, Oregon. A ținut conferințe în Asia, Europa, Australia și Statele Unite ale Americii.

Marea ei speranță este aceea de a crește interesul în Europa pentru pedagogia Montessori adresată grupei de 0-3 ani, de a lucra cu părinți și de a încuraja cât mai multe persoane să se pregătească pentru lucrul cu această grupă de vârstă, în care toate experiențele sunt impregnate pentru toată viața și pot explica anumite comportamente ale viitorului adult.

Madlena.v02 

Madlena Ulrich, trainer AMI, nivel 3-6 ani

Madlena Ulrich este trainer AMI la Cursul pentru educator Montessori la nivel 3 – 6 ani organizat de MIB la București, în perioada septembrie 2015 – martie 2017.

Madlena a copilărit în Germania și tot acolo a mers la o școala generală Montessori. În adolescență s-a mutat în Norvegia. A absolvit studii superioare pentru învățământ preșcolar și urmează un curs de Masterat în Pedagogie la Universitatea Vestfold din Norvegia.

Mai întâi a urmat cursurile AMI pentru 3-6 ani la Colegiul Montessori Mount St. Mary din Dublin, Irlanda. Din 1995 lucrează ca educator Montessori și s-a implicat în dezvoltarea educației Montessori în Norvegia, prin susținerea de conferințe și ca Vice Președinte al Consiliului Asociației Naționale Montessori din Norvegia, NMF.

În anul 2008 a început formarea sa ca trainer, a lucrat doi ani cu Molly O’Shaughnessy în Minnesota și a făcut un curs de vară cu Ulla Wikefeldt în Suedia. În prezent Maldena ține cursuri în Norvegia, Rusia, China și România. 

????????????????????????????????????

Marja-Leena Tyrväinen, trainer AMI, nivel 3-6 ani

Marja-Leena este trainer AMI la Cursul pentru educator Montessori la nivel 3 – 6 ani organizat de MIB la București, în perioada septembrie 2015 – martie 2017.

Marja-Leena are aproape 30 de ani de experiență de lucru cu copiii. În 1979 a absolvit Colegiul de Educatori din Helsinki, Finlanda. După ce a lucrat câțiva ani ca educatoare în Finlanda, s-a mutat în California, unde a urmat cursul AMI pentru 3-6 ani și a obținut dimploma AMI în anul 1984. După ce a lucrat ca educatoare Montessori, a parcurs 3 ani de formare ca trainer Montessori cu Ulla Wikefeldt în Suedia. Ultimul an de formare ca trainer a fost în Helsinki, cu Hildegard Solchbacher și Nikki Hughes și a absolvit în anul 2001.

Marja-Leena lucrează ca educator Montessori din 1987, cu excepția anilor în care a urmat cursul de trainer.

Marja-Leena are licența în Educație si va absolvi curând un Masterat la Universitatea Jyväskylä. Este Director de Training pentru cursuri Montessori în Finlanda și Danemarca și consultant la Asociația Montessori din Finlanda. 

carla-foster

Carla Foster, trainer AMI, nivel 6-12 ani

Carla Foster este Director AMI de Training la MTCNE (Montessori Training Center of New England), Statele Unite. De asemenea, lucrează la Universitatea Høgskolen i Vestfold og Buskerud din Norvegia.

Carla a studiat la UC Berkley, de unde a obținut diploma de licență în Antropologie Socială și Studii Scandinave și diploma de Master în Literatură Veche Islandeză și Literatură Norvegiană.

În 1984 a obținut diploma AMI de educator Montessori la nivel 3 – 6 ani, la Maria Montessori Institute, Londra, iar în 1990 a absolvit cu diploma AMI cursul pentru nivelul 6 – 12 ani, la Institutul Montessori din Milwaukee. A lucrat cu copiii cu vârste cuprinse între trei și 12 ani, atât la școli Montessori private cât și la școli Montessori de stat. În anul 2011 a devenit trainer Montessori la nivel 6 – 12 ani. Carla avut privilegiul de a se forma alături de Jean Miller, la Institutul Montessori Navadisha în Chennai, India, și alături de Ann Dunne în Marea Britanie, la Londra.

Carla este originară din California, dar din 1995 locuiește în Norvegia, unde a coordonat o clasă la nivel 6 – 9 ani timp de 12 ani. Carla este acum formator și consultant Montessori AMI.

nancy

Nancy Lechner, trainer AMI, nivel 0-3 ani

Nancy Lechner lucrează cu și pentru copii mici din anul 1977. Deține diplome AMI (Association Montessori Internationale) pentru nivelele 0-3 și 3-6 ani si diploma AMI de educație specială. A susținut nenumărate workshopuri pentru parinți și pentru echipe educaționale din California, Oregon, Texas, Australia și Europa. Împreună cu sora sa, Patricia Wallner, este fondatoarea organizației Parent and Child Together care a oferit consiliere parentală, seminarii și sesiuni de dezvoltare profesională pentru educatori. Locuiește in Soquel, California cu cei doi copii ai ei, Angela și Patrick și în timpul liber îi place sa danseze, sa navigheze si sa gradinareasca.

21761763_10203417367471258_5955599985689193056_n

Ionela Maria Luciu, asistent de curs, educator AMI, nivel 0-3 ani

Ionela a absolvit în  anul 2002 Școala Normala ”Vasile Lupu” Iași, profil învațători-educatoare transformând astfel în realitate visul ei de copil, acela de a lucra pentru copii.
Începând din 2003 a fost cadru didactic pentru diferite nivele de vârstă în învățământ de stat și privat.
A urmat cursurile Facultății de Filosofie a Universității ”Al I Cuza” din Iași, profil Asistență Socială, luându-și licența în anul 2006 și a avut șansa să intre în contact cu oameni diferiți, aceasta fiind pentru ea o experiență revelatoare.
Începând din 2010, a urmat o serie de cursuri de dezvoltare personală și profesională care au ajutat-o să înțeleagă mai profund ființa umană și, în același timp, a început să susțină cursuri, seminarii și grupuri de sprijin pentru părinți. Ca doula formata cu Michel Odent si consilier in alaptare, a avut ocazia sa petreaca timp cu copii inca de la nastere, oferind parintilor suport si informatie necesare inceputului de drum.
În 2013, a avut șansa să reintre în contact cu pedagogia Montessori și în 2014-2015 a urmat la București, în cadrul Montessori Institute of Bucharest cursul AMI pentru Educatori 0-3 ani, sub îndrumarea Patriciei Wallner. Acest curs i-a raspuns într-un mod minunat întrebărilor legate de nevoile de învățare și dezvoltare ale copiilor și a ajutat-o să priveasca lumea diferit.
A lucrat din 2014 în clasă Montessori pentru toddleri ca educator principal, a lucrat ca și consultant pentru gradinițe, educatori și părinți.
Își propune să fie sprijin pentru ca un număr cât mai mare de oameni dintre cei ce își doresc să înțeleagă și să aplice pedagogia Montessori să aibă acces la informație de calitate.