Seminarii Muguri

Motto: Vine vremea să dau floare, poate fructe chiar. 

Să povestim puțin despre anotimpurile devenirii noastre ca educatori Montessori…

Cursul de formare Montessori pare să fie toamna în care cad frunzele ideilor preconcepute și ale vechii înțelegeri a copilului și se naște imaginea vie a unui nou început posibil. Apoi vine iarna primei experiențe la clasă. Cui îi este absolut ușor în acest anotimp? De câte ori nu visăm la lumina blândă a bucuriei că „ne-a ieșit”? Câte vifore ale îndoielii nu ne trântesc ușa? Dacă n-ar fi zăpada curată a speranței sub pașii zilnici, ne-ar părea nesfârșit gerul incertitudinii. Eh, dar după iarna grea vine, cu puțin ajutor și răbdare, anotimpul ivirilor fragede. Același pom care se frământa privind schimbarea frunzelor primește acum rostul și perspectiva. Mugurii și floarea. Copilul adunat și performanța. Care e următorul vis? Fructul, copilul la maximum.

Indiferent în ce anotimp te găsești, seminariile Muguri te ajută să mergi mai departe. Să ajungi sau să te întorci la rostul care îți deschide perspectiva și lasă copilul să dea în pârg.

 

Plânsul ca modalitate de comunicare şi autoreglarea la copii

 Seminar pentru părinţi, educatori, asistenţi, fondatori de grădiniţe şi orice persoană care are copii în preajmă

Copilul tău plânge. E normal?
Până să dobândească limbajul, copiii dezvoltă diferite feluri de plâns ca să poată transmite ceea ce li se întâmplă şi ce nevoi nesatisfăcute întâmpină. Şi ei au emoţii ca şi noi adulţii, dar nu au cuvintele, aşa că folosesc plânsul ca modalitate de comunicare.

Plânsul – o problemă sau forţă a vieţii? Care este miza pentru părinţi când copilul plânge?
Vom elabora felul în care răspunsul adultului la plânsul copilului construieşte un model de interacţiune pe care copilul îl va folosi în mod natural şi mai târziu. Important este să răspundem nevoii manifestate prin plâns, nu să oprim plânsul. Oprirea plânsului se întâmplă de la sine că o consecinţă a dispariţiei nevoii.

Pe termen lung, plânsul acceptat şi înţeles de către părinte stă la baza capacităţii copilului de a se autoregla la nivelul întregii vieţi psihice.

Plânsul în abordarea Montessori
În împlinirea nevoilor copilului, foarte adesea manifestate prin plâns, abordarea Montessori aduce ca şi catalizatori doi factori esenţiali:
– mediul pregătit pentru interacţiunea copilului într-un cadru sigur
– un adult capabil să înţeleagă şi să accepte copilul cu toate frustrările pe care le presupune o dezvoltare naturală.

Ne întâlnim joi, 27 aprilie, între 18.00 şi 20.30, online pe Zoom.

Seminarul va avea traducere în limba română.

Trainer – Sharlyn Smith
Preţ – 150 lei (tva inclus)

Înscrie-te aici https://forms.gle/BmKX7qZ45nkm2RkX9

Sharlyn Smith, trainer AMI, nivel 0-3 ani și 3-6 ani

Director AMI de Training, Sharlyn Smith este trainer internațional, prezentator și examinator AMI și locuiește în Juneau, Alaska. Deține diplome AMI pentru nivelele 0-3 și 3-6 ani și are mai mult de 25 de ani experiență la clasă, precum și ca director de școală. A obținut diplome de licență în Limba și literatură japoneză și Afaceri internaționale la Universitatea din Colorado și diplomă de Master în educația Montessori de la Universitatea Loyola.

Sharlyn adoră să își petreacă timpul liber în natură; face drumeții cu câinele ei, Piper, scufundări și snowboarding. Îți petrece timpul liber călătorind cu soțul și fiica lui.

 

Voința și contravoința în viața copiilor noștri.

Dincolo de „vreau” și „nu vreau”

22 mai 2020

 

Seminarul se adreseaza educatorilor Montessori si se va desfășura între orele 18.00 – 20.00.

Trainer: Mariana Uliță

Taxă de participare: 50 lei.

Înscrierea se face completand formularul de aici.

 

 

Leadership conștient în clasele de copii (partea a II-a)

– o discuție amplă despre fermitate în contextul vulnerabilității –

2 octombrie 2020

 

„Relația cu noi înșine este decisivă în tot ceea ce înseamnă personal și profesional. Modul în care ne recunoaștem și gestionăm emoțiile, dar și raportarea pe care o avem față de propriile vulnerabilități și părți întunecate poate face ca viața noastră să urmeze un tipar constructiv sau distructiv. Inteligența emoțională, abilitatea relațională și flexibilitatea psihologică sunt probabil cele mai semnificative trei elemente pentru sănătatea și succesul omului modern, Despre cum facem pace cu noi înșine, despre cum gestionăm momentele provocatoare cu copiii, dar și despre cum purtăm conversațiile dificile cu părinții acestora vom vorbi în cadrul acestui workshop.”

 

Seminarul se adreseaza educatorilor Montessori si se va desfășura între orele 18.00 – 20.00.

Invitat: György Gáspár

Taxă de participare: 50 lei.

Înscrierea se face completand formularul de aici.