Motto: Vine vremea să dau floare, poate fructe chiar.
Să povestim puțin despre anotimpurile devenirii noastre ca educatori Montessori…
Cursul de formare Montessori pare să fie toamna în care cad frunzele ideilor preconcepute și ale vechii înțelegeri a copilului și se naște imaginea vie a unui nou început posibil. Apoi vine iarna primei experiențe la clasă. Cui îi este absolut ușor în acest anotimp? De câte ori nu visăm la lumina blândă a bucuriei că „ne-a ieșit”? Câte vifore ale îndoielii nu ne trântesc ușa? Dacă n-ar fi zăpada curată a speranței sub pașii zilnici, ne-ar părea nesfârșit gerul incertitudinii. Eh, dar după iarna grea vine, cu puțin ajutor și răbdare, anotimpul ivirilor fragede. Același pom care se frământa privind schimbarea frunzelor primește acum rostul și perspectiva. Mugurii și floarea. Copilul adunat și performanța. Care e următorul vis? Fructul, copilul la maximum.
Indiferent în ce anotimp te găsești, seminariile Muguri te ajută să mergi mai departe. Să ajungi sau să te întorci la rostul care îți deschide perspectiva și lasă copilul să dea în pârg.
Plânsul ca modalitate de comunicare şi autoreglarea la copii
Seminar pentru părinţi, educatori, asistenţi, fondatori de grădiniţe şi orice persoană care are copii în preajmă
Copilul tău plânge. E normal?
Până să dobândească limbajul, copiii dezvoltă diferite feluri de plâns ca să poată transmite ceea ce li se întâmplă şi ce nevoi nesatisfăcute întâmpină. Şi ei au emoţii ca şi noi adulţii, dar nu au cuvintele, aşa că folosesc plânsul ca modalitate de comunicare.
Plânsul – o problemă sau forţă a vieţii? Care este miza pentru părinţi când copilul plânge?
Vom elabora felul în care răspunsul adultului la plânsul copilului construieşte un model de interacţiune pe care copilul îl va folosi în mod natural şi mai târziu. Important este să răspundem nevoii manifestate prin plâns, nu să oprim plânsul. Oprirea plânsului se întâmplă de la sine că o consecinţă a dispariţiei nevoii.
Pe termen lung, plânsul acceptat şi înţeles de către părinte stă la baza capacităţii copilului de a se autoregla la nivelul întregii vieţi psihice.
Plânsul în abordarea Montessori
În împlinirea nevoilor copilului, foarte adesea manifestate prin plâns, abordarea Montessori aduce ca şi catalizatori doi factori esenţiali:
– mediul pregătit pentru interacţiunea copilului într-un cadru sigur
– un adult capabil să înţeleagă şi să accepte copilul cu toate frustrările pe care le presupune o dezvoltare naturală.
Ne întâlnim joi, 27 aprilie, între 18.00 şi 20.30, online pe Zoom.
Seminarul va avea traducere în limba română.
Trainer – Sharlyn Smith
Preţ – 150 lei (tva inclus)
Înscrie-te aici https://forms.gle/BmKX7qZ45nkm2RkX9
–
Sharlyn Smith, trainer AMI, nivel 0-3 ani și 3-6 ani
Director AMI de Training, Sharlyn Smith este trainer internațional, prezentator și examinator AMI și locuiește în Juneau, Alaska. Deține diplome AMI pentru nivelele 0-3 și 3-6 ani și are mai mult de 25 de ani experiență la clasă, precum și ca director de școală. A obținut diplome de licență în Limba și literatură japoneză și Afaceri internaționale la Universitatea din Colorado și diplomă de Master în educația Montessori de la Universitatea Loyola.
Sharlyn adoră să își petreacă timpul liber în natură; face drumeții cu câinele ei, Piper, scufundări și snowboarding. Îți petrece timpul liber călătorind cu soțul și fiica lui.
Voința și contravoința în viața copiilor noștri.
Dincolo de „vreau” și „nu vreau”
22 mai 2020
Seminarul se adreseaza educatorilor Montessori si se va desfășura între orele 18.00 – 20.00.
Trainer: Mariana Uliță
Taxă de participare: 50 lei.
Înscrierea se face completand formularul de aici.
Leadership conștient în clasele de copii (partea a II-a)
– o discuție amplă despre fermitate în contextul vulnerabilității –
2 octombrie 2020
„Relația cu noi înșine este decisivă în tot ceea ce înseamnă personal și profesional. Modul în care ne recunoaștem și gestionăm emoțiile, dar și raportarea pe care o avem față de propriile vulnerabilități și părți întunecate poate face ca viața noastră să urmeze un tipar constructiv sau distructiv. Inteligența emoțională, abilitatea relațională și flexibilitatea psihologică sunt probabil cele mai semnificative trei elemente pentru sănătatea și succesul omului modern, Despre cum facem pace cu noi înșine, despre cum gestionăm momentele provocatoare cu copiii, dar și despre cum purtăm conversațiile dificile cu părinții acestora vom vorbi în cadrul acestui workshop.”
Seminarul se adreseaza educatorilor Montessori si se va desfășura între orele 18.00 – 20.00.
Invitat: György Gáspár
Taxă de participare: 50 lei.
Înscrierea se face completand formularul de aici.
Când am început cursul pentru educator Montessori pentru vârstă de 3-6 ani, eram însărcinată în 7 luni.
Era o călătorie cu multe necunoscute, în timpul căreia trainerul m-a sprijinit atât de mult emoțional, încât totul mi-a părut ulterior o experiență care mi-a schimbat viața și mi-a oferit multă încredere în mine.
Cursul te ajută să te cunoști mai mult pe tine însuți, căci nu poți sprijini copilul să se clădească, dacă tu nu știi cine ești. Pe lângă aceasta, te ajută să te adâncești în abordarea Montessori și să o așezi ca mod de viață pentru fiecare zi.
Trainerul mi-a arătat ce înseamnă blândețea și bunătate autentică, este o ființa capabilă să dăruiască mult de la ea pentru a-i sprijini pe ceilalți. Nu ne-a spus niciodată că ce avem noi de realizat ca viitori ghizi este ușor, dar făcând-o ea cu atâta naturalețe și dedicare totul ne-a fost mai simplu.
Nu vă temeți să mergeți pe drumul acesta, este o călătorie în urma căreia veți afla cât de frumos și natural poți însoți copilul în dezvoltarea sa!
Drumul meu în educația Montessori a început cu cursul de asistenți 3-6 ani, apoi am vrut mai mult și în anul 2019 am început cursul de educatori.
Pentru prima dată în viață am învățat totul cu o mare bucurie, fiecare zi a însemnat o descoperire și o revelație despre ce înseamnă copilul mic.
Deși sunt educatoare în sistemul tradițional public de 30 de ani, de-abia acum am înțeles care sunt nevoile copilului, cum eu, adultul, să observ și să mă pliez după el, să am încredere și răbdarea îngerilor, să privesc fiecare copil cu smerenie și încredere, să îl respect pentru că este constructorul viitorului adult.
Acum sunt educator Montessori tot în sistemul public și fiecare zi e o fericire și o descoperire, mă bucur de ce am învățat și împreună cu copiii mei continuăm drumul pe care l-am început în anul 2019. Am speranța ca într-o zi viziunea Mariei Montessori va ajunge în cât mai multe grădinițe din România.
Adina JurcaCe privilegiu deosebit este să fii parte la construirea noilor rădăcini Montessori în Romania și să întâlnești pe toți acești oameni care încet și sigur au început să se simtă acasă la MIB. Ce privilegiu aparte este să găsești un sens atât de aproape de inima ta și să înțelegi misiunea frumoasă pe care o ai: de a fi martor la creșterea naturală a copiilor. Multumesc pentru efortul pe care l-ati facut ca toate acestea să se întâmple!
Anca UrsuCând intri într-un astfel de curs trebuie să fii sigur că îti dorești o transformare, pentru că nu te poți întoarce același om care ai venit.
Sorina ManoliuCe călătorie minunată și plină de descoperiri!
Aura CadisEu credeam că eu sunt cea care caută drumul. Dar datorită voua, drumul m-a găsit pe mine. Multumesc pentru că sunteți parte din călătoria mea.
Adela MunteanuSunt recunoscătoare pentru tot ce am învățat și pentru oamenii pe care i-am întâlnit. Mă simt ca un copil în gară, cu bagajul plin cu amintiri și cunoștinte, gata să ia trenul și să exploreze lumea.
Anca Fagaras