fbpx

Contact Details

  • Lectura si ceai
  • Montessori Institute of Bucharest
  • Bucuresti
  • Romania
  • 0741 247 253

Lectura si ceai

Lectura si ceai

Motto: Vine vremea la izvoare să mă întorc iar

Seară de lectură într-un cadru liniștit, la un ceai, cu lumânări și muzică în surdină la MIB. Lecturăm cu glas fragmente alese din cărtile Mariei Montessori sau din alte surse care au ca esență frumosul existentei umane. Discutăm și aprofundăm. Întelegem. Sau măcar înaintăm. Împreună.

Data: Vineri, 27 mai, ora 17.30

 

Locație: Montessori Institute of Bucharest, Piata Victoriei – Str Dragoslavele, Nr 2-4, Et 1

Participanți: educatori și învățători Montessori

Înscrieri: Prin e-mail până pe 26 mai, ca sa stim câte căni pregătim 🙂

Tema: Imaginația în viața copiilor

Sursa:  Maria Montessori, London Lectures 1946

 

La vârste diferite există etape diferite ale construirii inteligenței. La animale, inteligența înseamnă să devină capabile de a recunoaște diferite lucruri. La om, inteligența este imaginativă, aceasta este adevarata formă de inteligență. Omul își poate imagina lucruri care nu există și le poate construi. Activitatea inconștientă se află în conexiune cu construirea imaginației. Imaginația ne însoțește întreaga viață.

   Copiii demonstrează această putere prin faptul că sunt atât de pasionați de povești. Faptul că le plac atât de mult ne arată că sunt capabili să le reconstruiască în minte chiar și atunci când poveștile se situează în afara limitelor experienței lor proprii. Putem observa etape clare în procesul acesta de reconstruire. Copiilor de trei ani și jumătate sau patru ani le place să asculte aceeași poveste repetată de nenumărate ori, în loc să aleagă povești noi. Acest lucru are corespondență în repetarea unui exercițiu din planul fizic – ca atunci când copiii, construindu-și modul de coordonare al mișcărilor, repetă același exercițiu la nesfârșit.

Așadar, în timpul acestei perioade inițiale, observăm același fenomen de repetiție; copiii vor să asculte aceeași poveste la nesfârșit. Faptul că toți copiii simt o asemenea plăcere la această activitate ne arată că există o activitate ce are loc la nivel mental, o activitate desfășurată în jurul unui aspect aflat în dezvoltare, aflat în construcție. Această plăcere este aproape senzorială. Este un fenomen primitiv. Stadiul senzorial al imaginației poate fi comparat cu plăcerea oferită de imagini la nivel senzorial. Reconstruirea este aproape senzorială în această etapă. Avem această putere de a fi capabili de construirea unei viziuni, de a fi capabili de acest proces interior de construire”.  (Maria Montessori)