Obiectivul Caravanei MIB:
Cresterea constientizarii de catre parintii cu copii de până la 6 ani a semnificatiei educatiei Montessori autentice prin participarea la o sesiune de ateliere Montessori sustinute in diferite
gradinite și centre din Bucuresti de catre educatori Montessori cu certificare AMI (Association Montessori International) si experienta la clasa.
*Primul atelier – 21 ianuarie, la Centrul Harmony Tree Montessori Education
Educatia Montessori – de la teorie la practica
*Al doilea atelier –28 ianuarie, la Centrul Educațional Copiii Montessori
Logica materialelor Montessori
*Al treilea atelier – 4 februarie, la Centrul Educațional Orizonturi Libere
Montessori acasa
*Al patrulea atelier – 11 februarie, la Gradinita Monterra
Traziția de la varsta de 6 ani
Toate atelierele se vor desfasura intre orele 18:00 si 20:30.
Al patrulea atelier – 11 februarie, la Gradinita Monterra
Traziția de la varsta de 6 ani
În jurul vârstei de șase ani copilul trece printr-o perioadă de vizibile transformări fizice care a fost asociată de-a lungul timpului cu tranziția către școală. De regulă căderea dinților de lapte e primul semn că se apropie clasa pregătitoare. Însă tranziția de la șase ani înseamnă mult mai mult. Ca orice tranziție personală, ea aduce întâi un dezechilibru și apoi o reechilibrare pe baza noilor coordonate.
Copilul experimentează într-un mod foarte concret începutul unei noi perioade din viața lui, marcată de câteva treziri psihologice lente, dar esențiale: mintea rațională, imaginația și conștiința morală. Apar întrebările “de ce?” și “cum?” ale minții curioase să înțeleagă cum funcționează lucrurile. Apar dilemele morale, de genul “cât de corect este să existe grădini zoologice”, care îi ajută pe copii să iasă din tiparul gândirii în alb și negru. Mintea copilului se deschide și poate întelege cu ajutorul imaginației lucruri pe care nu le poate vedea sau atinge. Începe să facă, încet, încet, trecerea către abstract – un proces absolut personal și natural, ca zborul unei păsări. Totuși, în perioada de tranziție copilul este cu un picior în vârsta de până la șase ani și cu celalalt în planul de dezvoltare următor, de după șase ani, așa cum un pod are un capăt pe un mal și alt capăt pe celălalt mal al râului. Este o postură deopotrivă derutantă și entuziasmantă pentru copil.
Cum se întâlnesc cele două tranziții care se întâmplă la această vârstă: cea psihologică și trecerea de la grădiniță la școală? Cum întâmpină școala aceste transformări? Care sunt semnele acestor treziri și cum le observăm la copii în jurul acestei vârste? Cum îi ajutăm și cum îi încurajăm, ca părinți, pe copiii noștri în exersarea fiecărei noi achiziții psihologice? Cum alegem școala care sprijină tranziția psihologică specifică acestei vârste? Și nu în ultimul rând, cum susținem entuziasmul nemăsurat al acestei vârste ca el să devină o trăsătură constantă a personalității copilului de-a lungul vieții?
Mai mult decât aflarea răspunsurilor deschise la aceste întrebări, presărate cu exemple din viața școlii Montessori și din experiența ca părinte, ne dorim ca acest atelier să va ajute să reflectați asupra vârstei de șase ani din perspectiva schimbărilor multiple care apar în viața copilului și să găsiți singuri soluții la situații concrete în interacțiunea de zi cu zi cu copiii dumneavoastră.
Atelierul va fi sustinut de Mariana Uliță, educator Montessori AMI, nivel 3-6 ani și trainer în formare.
Taxa de participare:
185 ron/persoană – abonament pentru toate cele patru ateliere
70 ron/persoană pentru fiecare atelier
Pentru cupluri:
360 ron/cuplu – abonament pentru toate cele patru ateliere
100 ron/cuplu pentru fiecare atelier
Detalii si incriere:
Mihaela Dumitrescu, tel 0741247253
e-mail: curs@institutulmontessori.ro