Obiectivul Caravanei MIB:
Cresterea constientizarii de catre parintii cu copii de până la 6 ani a semnificatiei educatiei Montessori autentice prin participarea la o sesiune de ateliere Montessori sustinute in diferite centre din Romania, de catre educatori Montessori cu certificare AMI (Association Montessori International) si experienta la clasa.
Caravana Montesssori Institute of Bucharest se opreste pentru prima data la Sibiu in parteneriat cu Asociatia Crestem Liber Montessori Sibiu.
Data: Sambata, 4 iunie 2016
Ora: Atelier I 10:00-12:30, Atelier II 16:30-19:00
Locatie: sala din cadrul Muzeului de Etnografie: Piata Mica, 11 550182 Sibiu, Romania tel fix: 0269 202 400, vis a vis de Libraria Habitus
Inscrieri: Dana Negomireanu, 0728 935 542
Atelierele vor fi sustinute de Mariana Uliță, educator Montessori AMI pentru nivel 3-6 ani și trainer în formare și Luci Gheorghiu, educator Montessori AMI pentru nivel 0-3 ani.
*Atelier I:Educatia Montessori – de la teorie la practica
Dincolo de experienta zilnica a relatiei cu copiii nostri, ne intereseaza sa intelegem care sunt motivele pentru care ei se comporta diferit de la o perioada de crestere la alta. Rolul nostru ca adulti este sa urmam indeaproape aceasta crestere, sa intelegem nevoile tranzitorii ale copilului si sa raspundem adecvat in fiecare moment; sa cerand ceea ce copilul are capacitatea sa faca, acceptand si ajutand limitarile fiecarei varste. Umorul si jocul sunt doua ingrediente indispensabile, dar si ele pot fi servite si consumate doar in limitele trasate de specificul fiecarui interval al varstelor.
Specificul educatiei Montessori se reflecta in atitudinea adultului fata de copil, in mediul special pregatit pentru copil, in modul de lucru cu copiii si in materialele folosite. Veti avea ocazia sa sesizati diferenta dintre Montessori si abordarea traditionala din gradinite nu doar din informatiile teoretice, ci si din prezentarea unor materiale reprezentative, asa cum le sunt ele introduse copiilor in mediul Montessori.
Va oferim, prin acest atelier, ocazia de a lega, cu umor si spontaneitate, informatiile teoretice de bucuria si simplitatea aplicarii lor in practica, precum si o viziune clara asupra educatiei Montessori autentice.
Programul atelierului:
Partea I
– intre nastere si maturitate
• viziunea Mariei Montessori asupra dezvoltarii fiintei umane
• ce putem si ce nu putem sa cerem copilului in diferite perioade ale cresterii
• umorul cu copiii de diferite varste
• jocuri ale copiilor si cum reflecta ele specificul fiecarei perioade
Partea a IIa
*Atelierul II: Montessori acasă
Educația Montessori este mai mult decât o metodă aplicată în grădiniță și mai mult decât folosirea materialelor Montessori în mod inteligent. Este o abordare unitară a copilului, un stil de viață al adultului și al copilului din preajma lui , o atitudine manifestă în orice context al vieții, în familie, în magazine, în vizită sau în parc.
Ca părinți, ne aflăm adesea în situații delicate în care ne-am dori mult ca propriul nostru copil să ne asculte și să ne urmeze în ceea ce vrem să realizăm împreună. Totuși, știm cu toții că atmosfera și timpul petrecut acasă cu copilul nu sunt întotdeauna în sfera păcii și a armoniei. Care să fie cauza neînțelegerilor sporadince dintre noi și copiii noștri? Să fie mediul fizic sau psihologic în care se dezvoltă copilul acasă ori schimbările firești în dezvoltarea lui la care noi, ca adulti, ne adaptăm din mers? Cum să construim în mod indirect o relație pozitivă cu propriii copii prin aranjarea unui mediu propice nivelului lor de creștere și pricepere? Când și cum e nevoie să schimbăm mediul unui copil în primii 6 ani de viață? Ce activități sunt potrivite fiecărei vârste a primei copilării?
Atelierul Montessori acasă vă oferă nu doar răspunsuri teoretice la aceste întrebări, ci și exemple concrete în situații experimentate de noi ca educatori Montessori în relația cu părinții, dar și ca părinți. Mai mult decât atât, ne propunem să gândim împreună și să încercăm să înțelegem cât de important este și ce rol mijlocitor minunat are mediul pregătit în relația părinte-copil. Abordarea indirectă a copilului este un principiu de bază al educaței Montessori care dă consistență și frumusețe dezvoltării lui naturale și aduce echilibru în viața noastră ca părinți chiar și în momentele mai grele. Acest atelier poate fi un început al înțelegerii educației din această perspectivă.