Sesiunea I – sâmbătă, 30 martie 2019
Aceasta va aborda principiile observării. Arta observării și a urmăririi cu adevărat a ceea ce ne dezvăluie copilul. Vom reflecta asupra a ceea ce înseamnă să ai cu adevărat încredere în copil și în faptul că el ne va arăta calea.
Sesiunea va continua prin abordarea celor patru etape pe care Montessori le observă la copii în cadrul procesului de normalizare. Vom studia caracteristicile și principiile de dezvoltare ale fiecărei etape și vom reflecta asupra modului optim de a susține fiecare etapă de dezvoltare. Prelegerea se va baza pe pedagogia Montessori pură, dar va avea și un aspect foarte practic.
Ne vom orienta și asupra modului în care trasăm și analizăm aceste tipuri de curbe de lucru. Vom revizui modul în care adunăm informațiile necesare în calitate de educator practicant și activ, prezentând în același timp modul în care folosim aceste date pentru a produce o curbă de lucru.
Vom continua această sesiune cu un studiu de caz pentru a dezvolta arta analizării și întocmirii unui program personalizat de dezvoltare, pe baza pedagogiei mai degrabă decât pe baza vârstei sau a programei.
Sesiunea a II a – duminică, 20 octombrie 2019
Vom aborda de data aceasta alte principii care îndrumă și influențează acțiunile adultului.
Cum susținem copilul în capacitatea sa de a alege și care sunt implicațiile pe care acest lucru le are asupra copilului pe măsură ce acesta avansează pe drumul său către normalizare?
Care sunt diferitele tipuri de alegeri pe care le putem observa în munca noastră cu copiii și, în consecință, ce impact are și cum influențează acest lucru reacțiile noastre?
Vom reflecta și asupra dezvoltării concentrării și a modului optim prin care putem susține intensificarea și aprofundarea acesteia. Rolul adultului în a oferi provocări individualizate corespunzătoare este extrem de important în acest proces. Cum știm ce să oferim? Cum aducem copilul în punctul în care se concentrează?
Care sunt principiile călăuzitoare de dezvoltare care ne ghidează acțiunile și reacțiile?
Toate acestea vor fi, în mare măsură, prezentate din punctul de vedere al teoriei în acțiune. Ca atare, participanții vor primi multe sfaturi practice și idei asupra cărora pot reflecta atât pentru ei înșiși, cât și pentru interacțiunile lor cu copiii.
Karen Pearce deține diploma de educator AMI, nivel 3-6 ani. Fost director de școală la Maria Montessori Institute, Karen a condus prototipul de Casa Copiilor al institutului în perioada 1990 – 2008 sub mentoratul cunoscutei formatoare Hilla Patell. Director pedagogic la The Montessori Place, Karen continuă să fie mentor pentru educatori Montessori, susținând prelegeri din cadrului cursului AMI și conducând cursul despre știința observării copiilor pentru educatori la MMI.
Programul fiecărei zile:
Prețul: 150 euro, cu plata în martie.
Workshopul se adresează doar educatorilor cu diplomă Montessori, nivel 0-3 și 3-6 ani.
Workshopul va fi susținut în limba engleză, cu traducere în limba română.
La finalul zilei, participanții vor primi certificat de participare din partea Montessori Institute of Bucharest.
Locație: sediul Montessori Institute of Bucharest din București, Sector 1, Str. Dragoslavele nr. 2-4, etaj 1.
Înscrieri: vă rugăm să trimiteți un e-mail la adresa curs@institutulmontessori.ro.